درباره ما

گروه مالی گردشگری یک نهاد اقتصادی کاملاً خصوصی متشکل از پنج هلدینگ اصلی در حوزه‌های پولی و مالی، گردشگری، صنعت و معدن، نفت گاز و انرژی، عملیات ساختمان و همچنین تعدادی شرکت عضو است که هریک متعهد اجرای بخشی از برنامه‌ها و اهداف کلان این گروه در چارچوب سند راهبردی چشم‌انداز آن هستند.

این مجموعه اقتصادی با سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه گردشگری کشور، بر ارتقای شاخص‌های صنعت گردشگری و بهینه‌سازی خدمات سفر (برای هم‌وطنان و گردشگران خارجی) اهتمامی جدی دارد.  گروه مالی گردشگری در حال حاضر با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از شش هزار نفر نیروی جوان، در نظر دارد همگام باسیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش حجم سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی، برای بیش از ۲۰ هزار نفر ایجاد شغل نماید. تکیه‌بر راهبرد درون‌زایی و برون‌نگری اقتصادی، کسب جایگاه نخست جذب سرمایه های خارجی در میان شرکت‌های بخش خصوصی و کسب جایگاه ویژه در میان چند برند محبوب اقتصادی کشور ازجمله چشم اندازهای این گروه اقتصادی است.

سخن ریاست گروه مالی گردشگری

نیاز میهن عزیزمان به توان مولد اقتصادی که خیز توسعه صنعتی در آن را سرعت بخشد؛ بنده و همکارانم را برآن داشت تا با تشکیل مجموعه ای اقتصادی در بخش خصوصی با عنوان “گروه مالی گردشگری” با محوریت نام زیبا و امنیت آفرین گردشگری، زنجیره ای از ۵ صنعت برتر را در قالب ۵ هلدینگ تخصصی در کنار یکدیگر گرد آوریم و به همت و پشتوانه نیروی جوان و خوشفکر و مدیران مجرب و متخصص در جهت تحقق اشتغال مولد و پایدار، توسعه زیرساخت های صنعتی و خلق تصویر و فضایی حقیقی و آرام از کشور عزیزمان، تمام تلاش خود را به کار گیریم. ما در این مسیر پر فراز و نشیب به لطف و یاری خداوند مهربان، کوشش همکاران و همت یکایک هموطنان عزیزمان برای ایجاد نهضت عمومی گردشگری در کشور و ساختن ایرانی پیشرفته و سربلند امید بسته و به تحقق آن ایمان و یقین داریم.

استراتژی

هدف از شکل گیری «گروه مالی گردشگری »، ایجاد ارزشی بیش از ارزش افزوده یکایک شرکت های عضو گروه است. این گروه با تدوین راهبردهای مناسب و ایجاد فضا برای هم افزایی و انسجام بیشتر بر شرکت های عضو، اثر گذاشته و به صورت نظارتی عملکرد این زنجیره را بررسی می کند. فلسفه وجودی گروه مالی گردشگری در گرو ارزش آفرینی و خلق ایده های نو در مجموعه شرکت های عضو است. این کار عموماً با ایجاد مزیت های رقابتی در کسب و کار حاصل می شود و برای دستیابی به این نتیجه با آگاهی از مشخصات خود و کسب و کار مورد نظر، ارتباط درستی در این میان تعریف می شود تا با ایجاد وجه تمایز، مزیت استراتژیک و در نهایت ارزش آفرین شود.

چشم­ انداز

  • افزایش حجم سرمایه گذاری تا سقف ۲۵۰ هزار میلیارد ریال
  • کارآفرینی و اشتغال­زایی ۲۰ هزار نفر نیروی کار متخصص و جوان
  • کسب جایگاه نخست جذب سرمایه­گذاری خارجی در میان شرکت­های بخش خصوصی
  • کسب جایگاه ویژه در میان ۳ برند محبوب اقتصادی کشور

دستاوردها و افتخارات

  • برترین هلدینگ گردشگری کشور
  • بزرگ­ترین تولید­کننده فولاد بخش خصوصی کشور
  • نخستین عضو رسمی بخش خصوصی ایران در سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۶۰۰۰ نفر

آیا می‌دانید گردشگری تا سال ۲۰۲۰ برترین صنعت جهان خواهد شد….

فهرست